İyi Bir Sürücüde Bulunması Gerekenler

] Bilgi

] Beceri

] Tutum

ARACIN SÜRÜŞ GÜVENLİĞİ KONTROLÜ

] Işık ve Farlar
] Lastikler
] Silecekler

ARACIN SÜRÜCÜYE GÖRE AYARLANMASI GEREKENLER
] Koltuk Pozisyonu
] Aynalar
] Kapılar
] Emniyet Kemeri

Kollarımızın Direksiyon Tutuş Pozisyonu nasıl olmalı

Sağa Dönüşlerde Kollarımızın pozisyonları

GÜVENLİ BİR SÜRÜŞ İÇİN YAPILMASI GEREKEN DİĞER KONULAR
] Kural Bilinci ve Uygulaması
] Trafiğe Konsantrasyon
] İyi Düşünün ve Doğru Karar Verin
] Takip Mesafesine Dikkat Edin
] Riskleri Düşünün
] Hızınızı, Hava Yol ve Trafik Durumuna Göre Ayarlayın
] Aracınızı Dinleyin
] Niyetinizi Diğer Yaya ve Sürücülere Anlatın
] Diğer Yol Kullanıcılara Saygılı ve Hoş Görülü Olun

FRENLERİ NASIL VE NE ZAMAN KONTROL ETMELİYİZ?
] Fren Hidrolik Seviyesini Kontrol Edin
] Fren Pedalında Erime Var mı?
] Fren Pedalının Ayarı Tam mı?
] Fren Pedalına Basınca Yaylanma Var mı?
] Fren Işıkları Yanıyor mu ?
] El Fenerinin Sabitleme Gücü Yeterli mi?

Taşıtımızı yolun neresinden sürmeliyiz.

TAŞITLARIMIZI YOLUN NERESİNDEN SÜRMELİYİZ?
] Trafik Sağdan Akar
] Orta Çizgiye Değil, Sürüş Şeridinizin
] Sağındaki Çizgiye Yakın Sürün
] Yakın İlerisi Görünmeyen Virajlar ile Tepe Üstlerine Yaklaşırken
] Olabildiğince Sağa Yanaşmalısınız
] Olumsuz Hava Koşullarında Kesinlikle Sağ Çizgiye Yakın Sürün
] Şerit Çizgilerinin Üzerinden ya da Şerit İhlali Yaparak Sürmeyin
] Dönüş Şeritlerine Zamanında Girin

GEVŞEK MALZEMELİ YOL YÜZEYİNE SAHİP KARAYOLUNDA ARACIMIZI NASIL KULLANMALIYIZ?

] Yolda Lastik İzinde Oturma Varsa, Aracı Buradan Sürmeliyiz
] Tekerlek İzinde Su Bulunuyorsa Burayı Kullanmayın
] Bankete İnmeden Önce Sürme Şeridinde 4’lü leri Yakarak Yavaşlayın
] Viraja Girmeden Önce İyice Yavaşlayın
] Ön camı Yanınızdaki Koltukta Oturana Tutturun
] Takip Mesafesini Uzatın

YOL YÜZEYİNDEKİ ÇUKUR VE KASİSLERDE NE YAPMALIYIM?

] Derinliği 8 cm.’den Büyük Olan Çukurlar Tehlikelidir
] Çukuru Görünce Girmeden Yavaşlayın
] Yola Konsantre Olun, Aşırı Hızla Araç Kullanmayın

Lastik fren izleri Gece görüşü ve hız

NEDEN EMNİYET KEMERİ?
] Tüm Gücünüzle Koşuyorsunuz
] Önünüze Aniden Bir Engel Çıktı Çarpmadan Durabilirmisiniz? Hayır
] Üstelik Aracınızla 25 km/h Hızda Yaptığınız Kazada Alacağınız Darbeyle, Aynı Şiddette Etkileneceksiniz
] Emniyet Kemeri; Kaza ya da Frenlemede,
] Aracınızla Aynı Hıza Sahip
Bedeninizin, Aracınızla Aynı Anda Durmasını Sağlar ] Böylece İkinci Çarpışmayı ya da Beden Çarpışmasını önler

NE ZAMAN VE NEREDE EMNİYET KEMERİ?
] Emniyet Kemeri Kullanmak İçin Şehirlerarası Karayoluna Çıkmanız Gerekmez
] Şehir İçinde Daha Uzun Süre Araç Kullanmaktayız
] Şehir İçinde Bu Nedenle Daha Çok Riskle Karşılaşmaktayız
] Şehirlerarası Yolculuklarda Emniyet Kemeri Güvenceniz Olmalıdır
] Şehiriçi Yolculuklarda, Yani Düşük Hızlarda Emniyet Kemerinin Koruyuculuğu Daha da Artmaktadır
] Sakın Unutmayın!.. Emniyet Kemeri Her Zaman ve Her Yerde Kullanılmalı

EMNİYET KEMERİ VE ÖNLENEN RİSKLER
] Emniyet Kemeri Takmadınız! Kaza Anında Vücut Hareketinizi Düşünelim
] Çarpışma Anında Vücudunuzun Araçla Aynı Hızda Hareket Ettiğini Söylemiştik
] Vücudumuzun İleri Hareketini Emniyet Kemeri Durdurur
] Eğer Takmamışsanız Sizi Aracın Tavanı, Direksiyon Simiti ya da Cam Durdurur
] Ancak Bunun Sonucu ölüm ya da Yaralanmadır

Bir çarpmada emniyet kemersiz ve baş arkalıksız sürücünün darbe hareketleri

EMNİYET KEMERİ KULLANMIYORSANIZ
] 30 km/h Hızda Çarpışma Vücudumuzun Hasarı 1 İken
] 50 km/h Hızda Çarpışma, Vücudumuzun Hasarı 9 Kat Artar

EMNİYET KEMERİ VE ÖNLENEN RİSKLER
] Özel Araçlar İçindekilerin Emniyet Kemeri Kullanması
] Kaza Sonrası Ölümler % 45
] Ağır Yaralanmalar ise % 50 Oranında Azalır

Hafif Kamyon Sürücülerinin Emniyet Kemeri Kullanmasında ise
] Araç İçi Ölümler % 40
] Ağır Yaralanmalar ise % 35 Azalmaktadır
] Ölümlü Sonuçlanan Kazaların
] % 48’i Baş ve Boyun Yaralanmaları
] % 38’i ise Göğüs-Karın-Kalça Yaralanmaları
] % 8’ise Omurga ve Göğüs Duvarı Yaralanmaları Şeklinde Olmaktadır

EMNİYET KEMERİ DOĞRU KULLANIMI
] Emniyet Kemerinin Frenleme ve Çarpışma Anındaki İşlevleri
] Sürücü veya Yolcuların Üzerine Etkileyen Kuvvetin
] Emniyet Kemeri Boyunca vücuda Yayılmasını Sağlamak
] Bu Sayede Kemer Takanları Koltuklarına Bağlayarak İleri Hareketin Devamını önlemek
] Emniyet Kemeri Göğüs Kemiğinin Üzerinden Çapraz Bağlanmalı
] Kaburgalar Üzerinde Olmamalı
] Göğüs Kafesi İçerisindeki Kalp ve Akciğer Gibi Hayati Organlar Riske Edilmemelidir
] Emniyet Kemeri Karın Bölgesinde Leğen Kemiğini Sarmalıdır
] Kemiğin Karın Bölgesi Üzerinde Olması Mide, Karaciğer ve Bağırsaklara Basınç Uygular
] Ani ve Sert Frenleme ya da Kaza Anında Bu Organlar Çok Ağır Tahribata Uğrar

Emniyet Kemerinin Kullanımında Dikkat Edilecek Diğer Hususlar:
] Emniyet Kemeri ile Vücudumuz Arasına Hiçbir Cisim Koymayınız
] Emniyet Kemeri Vücudunuzu Sıkıca Sarmalıdır
] Koltukta Doğru Oturmalıyız

DOĞRU OLMAYAN GERÇEKLER
] Doğru Olmayan Gerçekler
] Şehir İçinde Emniyet Kemeri Kullanmıyorum Çünkü Ben Düşük Hızlarda Çarpma Dayanırım
] Gerçek Şehiriçi Yollarda Hız Limiti Olan 50 km/h Gibi
] Sürücülerimizce Fazla önemsenmeyen Bir Hızla Kafa Kafaya Çarpışmada Sürücünün Karşılaştığı Kuvvet Tam 4 Tondur
] Buna Rağmen Emniyet Kemeri Kullanmamakta Israr Edecek Bir Sürücüye Söylenebilecek Tek Şey
] Kendini Aldattığıdır